OBI

AZ ÖN  BARKÁCSÁRUHÁZA

Nyitva tartás

H-Szo: 8-20, V: 8-18

Kontakt:

(40) 21 22 23
uzenet@obi.hu

Az OBI nemzetközi múltjáról

Az OBI 1970-ben, Hamburgban nyitotta első áruházát 870 négyzetméteren 12 munkatárssal. Az eredetileg amerikai ötlet célja az volt, hogy 12 szaküzlet választékát egy tető alatt kínálja.

Az OBI csoport mára vezető pozícióra tett szert a hasonló profilú áruházak között Európa otthonfejlesztési piacán. Az OBI termékválasztéka négy területet ölel fel: a lakáskultúrát, a műszaki árukat, az építkezéshez-felújításhoz kapcsolódó termékeket, valamint a kerti cikkeket.

Az OBI vásárlóközönsége részben az egyéni vásárlókból (egyedül élők, családok, a legkülönbözőbb korcsoportú férfiak és nők), részben a hobbi barkácsolókból áll. Németországban az OBI az egyik legismertebb márkanévnek számít. A legutóbbi felmérések (TNS Infratest) szerint az emberek 98%-a ismeri az áruházlánc nevét.

Az OBI 1991-ben kezdte Németországon kívüli működését. Első olaszországi áruházának megnyitását követte az áruházlánc magyarországi megjelenése 1994-ben. Jelenleg Európa 11 országában (Ausztria, Bosznia-Hercegovina, Svájc, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Oroszország, Szlovénia, Szlovákia) összesen 654 áruháza van, ahol megközelítően 45 500 munkatárs dolgozik.

A csoport rendre új piacokon jelenik meg, és bővíti hálózatát.

Az OBI Magyarországon

Az OBI 1994-ben nyitotta meg első áruházát Magyarországon azóta Budapesten és környékén kilenc, vidéken pedig húsz, összesen 230 000 m2 alapterületű üzlettel rendelkezik. Az OBI Magyarországnál jelenleg 2100 fő dolgozik.

A vállalat először 2004-ben, majd 2008-ban kapott Superbrands elismerést, 2012-ben a piaci szereplők közül egyedül nyerte el ezt a díjat, azóta pedig kétszer lett újra díjazott, 2014-ben és 2015-ben. Az OBI 2010-ben a CSR Best Practice elismeréssel is büszkélkedhetett.

Mindezekkel a díjakkal az OBI megerősítette helyét a legismertebb és legelismertebb magyarországi márkák és magyarországi vállalkozások között.